.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری عامل کلاهبرداری با اپلیکیشن رسیدساز جعلی
فردی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از مغازه داران می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: با مراجعه چند تن از شهروندان مغازه دار به این پلیس و طرح شکایت مبنی براینکه پسر جوانی ناشناس قطعه کالایی ازآن‌ها خریداری و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا کرده وسپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شوند که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

سرهنگ خورشاد گفت: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده که در نهایت با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم ساکن پایتخت مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی، در یک فروشگاه لوازم خانگی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

او افزود: در بازجویی‌های انجام شده، متهم به کلاهبرداری از حساب ۴۳ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ سه میلیارد پانصد میلیون ریال اعتراف کرده است.

سرهنگ خورشاد با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری از کسبه دیگری نیز کرده بود، ازهموطنان خواست: سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک بانکی، از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.